Späť

Puojd Headstrong

Mgr.art. Michaela Bednárová
Puojd s.r.o., October 21, 2014

Ak máte radi Puojd, mohli ste sa stretnúť s jeho tvárou. Chalan od marketingu a reklamy mu pomohol rozbehnúť sa, tvorí reklamné kampane a myslí si, že veci slovenských návrhárov nemajú končiť len na modelkách. Michal Belej.


Photo: Ján Ďurina
https://www.puojd.sk/
Photo: Ján Ďurina

Žiješ módnym svetom? Ako si sa doň dostal?

Ani by som nepovedal, že ním žijem, skôr mám veľa kamarátov, čo sa živia módou a zaujíma ma, na čom pracujú. Dlhé roky sa poznám s fotografom Jakubom Guylásom, predstavil ma Miške a navrhol fotenie pre Puojd. Myslím, že vtedy to bolo jeho i moje prvé módne fotenie. Bral som to až príliš vážne, v rámci príprav som utekal narýchlo do posilňovne a na fotení som vôbec nevedel pohnúť rukou.

Zmenil sa tvoj šatník, odkedy si kamoš s návrhárkami? Rád nosíš slovenskú módu?

Nemám striktne definovaný štýl obliekania, každopádne som sa zo začiatku nechal poblázniť a pribudlo mi pár extravagantných vecí, ktoré si vyžadujú svojskú príležitosť, aby som si ich obliekol. Teraz mám radšej veci, ktoré sú dizajnovo zaujímavé, ale sú aj na bežné nosenie. Páči sa mi kolekcia Les, je veľmi výrazná, ale vyzretá, nepôsobí dojmom módneho výstrelku.


Photo: Ján Ďurina
https://www.puojd.sk/
Photo: Ján Ďurina

Pochváliš sa aj originálom na mieru?
Od Lenky Sršňovej mám sveter, ktorý navrhla na základe detailu šiat, čo ma zaujal v kolekcii Bad Boys Wanted, pre mňa ho prispôsobila do veľmi jednoduchej a elegantnej podoby. Z Puojdu mám niekoľko originálov na mieru, vznikli v rámci vývoja nových produktov. Nemám však pocit, že by som bol nejaký trendsetter, dohodnúť sa s návrhármi na origináloch na mieru nie je až také nedostupné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Čo reklama a svet slovenskej módy?

Veľa ľudí vníma slovenských návrhárov z bulváru v kontexte smotánky, alebo „lifestylových“ tém, ktoré siahajú až po absurdnosti, ako sú trendy v dekorácii vianočných stromčekov. To je jeden spôsob prezentácie módy, ja si však myslím, že ak sa prezentujete prvoplánovo, tak si pritiahnete aj prvoplánových zákazníkov. Je tu však aj veľa trpezlivých ľudí, ktorí svojimi aktivitami robia osvetu a vychovávajú cieľovú skupinu, ktorá ak narastie, môže v budúcnosti naštartovať módny biznis.

Čo môže pomôcť slovenským značkám?

Nemali by zabúdať, že móda je biznis, ktorý sa musí uživiť. Mladí návrhári sú ako študenti umelci, tvoria koncept a tešia sa, že majú módnu prehliadku, alebo svoju tvorbu v časopise. To im však účty nezaplatí a ak si po prehliadke nikto nekúpi ich veci, tak sa niekde stala chyba a zbytočne vyhodili peniaze na jej realizáciu. Potrebujú, aby ich veci nosili bežní ľudia, nielen modelky. Cieľom nie je dostať sa na mólo, ale do šatníkov. Za úspech považujem, ak niekto dokáže zo zaujímavého konceptu vyťažiť aj komerčný potenciál.


Photo: Ján Ďurina
https://www.puojd.sk/
Photo: Ján Ďurina

Máš teda instantný návod, ako na to? Ako zlepšiť marketing značke?

Instantný návod neexistuje, každá značka má svoju vlastnú cestu. Pri nastavovaním komunikácie pre Puojd nám pomohlo určiť si cieľovú skupinu a jedinečnosť značky. Nečakali sme, kým Puojd zaujme slovenské módne časopisy ako téma, ale tie témy a obsah sme si vytvárali sami. Vytvorili sme koncept pre ľudí, ktorí sa neberú príliš vážne, modelky sme vymenili za ľudí s osobným čarom, spoločenský status sme nahradili životným postojom, fashion odmeranosť sme zmenili na dostupnosť. Pri spolupráci sme mali k sebe veľmi blízko a dávali do toho aj náš osobný štýl a humor a potom aj tá komunikácia mala takú svojskú osobnosť.

A čoho sa vyvarovať?

Každý trend trvá iba istú dobu a netreba sa ho silou mocou držať. Ja som s puojdom robil so slovenskou témou a veľmi nás potiahol streetstyle a sociálne siete. Teraz už je úplne iná doba, slovenský znak na tričku je veľmi citlivá téma, streetstyle napáchol product placementom veľkých značiek a sociálne siete už nemajú taký prirodzený dopad, aký mali kedysi. Mám rád, keď si ľudia idú vlastnou cestou a búrajú konvencie namiesto slepého nasledovania.

Photo: Ján Ďurina
https://www.puojd.sk/
Photo: Ján Ďurina

Za rozhovor ďakujeme Elene Senkovej a Michalovi Belejovi.
Posledná šanca zakúpiť si Puojd fashion za výborné ceny tu